Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2024
    1. Blz. 2 Jaarstukken
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 inleiding
      2. Blz. 5 Jaarstukken op hoofdlijnen
        1. Blz. 6 Inleiding
        2. Blz. 7 Beleidsmaatregelen
        3. Blz. 8 Staat van baten en lasten
        4. Blz. 9 Toelichting resultaat 2024
        5. Blz. 10 Investeringen / verstrekkingen
        6. Blz. 11 Belastingheffingen
        7. Blz. 12 Reserves
        8. Blz. 13 Bestemmingsvoorstel
      3. Blz. 14 Jaarrekening in één oogopslag
        1. Blz. 15 Exploitatieresultaat
      4. Blz. 16 Jaarverslag
      5. Blz. 17 Opgave Strategie en omgeving
        1. Blz. 18 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 19 Beleidsproducten
        3. Blz. 20 Waar zijn we van
        4. Blz. 21 Trends en ontwikkelingen
        5. Blz. 22 Samenvatting realisatie beleidsmaatregelen
        6. Blz. 23 Gebiedsgericht werken
          1. Blz. 24 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 25 Werken als één overheid
              1. Blz. 26 Zorgen voor duidelijk aanspreekpunt in elk gebied.
              2. Blz. 27 Intensiveren samenwerking met provincie en gemeenten.
              3. Blz. 28 Uitvoering geven aan Uitvoeringsprogramma Friese IJsselmeerkust.
            2. Blz. 29 Participatie
              1. Blz. 30 Voorbereiden discussienota voor toepassing principe Right to Challenge.
            3. Blz. 31 Jongerenraad
              1. Blz. 32 Starten jongerenraad.
        7. Blz. 33 Innovatie en lobby
          1. Blz. 34 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 35 Innovatie
              1. Blz. 36 We maken een uitwerking hoe we het innovatief vermogen van onze organisatie ontwikkelen.
            2. Blz. 37 Educatie
              1. Blz. 38 Professionaliseren educatiefunctie.
            3. Blz. 39 Lobby
              1. Blz. 40 Opstellen lobbystrategie.
            4. Blz. 41 Internationale samenwerking
              1. Blz. 42 Uitvoeren Blue Deal programma.
            5. Blz. 43 Frysk
              1. Blz. 44 Mei oare oerheidsynstânsjes wurdt besjoen hoe't bestjoersgearkomsten yn de sprektaal ûndertitele wurde kinne.
        8. Blz. 45 Klimaatmitigatie
          1. Blz. 46 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 47 Klimaatpartner
              1. Blz. 48 Uitvoeren energie- en duurzaamheidsmaatregelen uit klimaatprogramma
        9. Blz. 49 Klimaatadaptatie
          1. Blz. 50 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 51 Klimaatbestendig waterbeheer
              1. Blz. 52 Nieuwe regeling voor wateren buiten de hoofd en secundaire wateren
              2. Blz. 53 Uitwerken BOvi middels herijking Waterbeheerprogramma 2022-2027
        10. Blz. 54 Biodiversiteit
          1. Blz. 55 Inleiding
          2. Blz. 56 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 57 Gezonde ecosystemen die bijdragen aan onze opgaven
              1. Blz. 58 We bestrijden invasieve exoten
              2. Blz. 59 We verbeteren ons beleid voor waterkwaliteit en ecologie (inclusief Flora en Fauna)
              3. Blz. 60 We geven uitvoering aan ons Útfieringsplan bioferskaat
              4. Blz. 61 We beschermen en verbeteren de kwaliteit van het oppervlaktewater
        11. Blz. 62 Wat heeft het gekost?
        12. Blz. 63 Toelichting op Wat heeft het gekost?
        13. Blz. 64 Investeringen
        14. Blz. 65 Toelichting op Investeringen
      6. Blz. 66 Opgave Assetmanagement
        1. Blz. 67 Portefeuillehouders
        2. Blz. 68 Beleidsproducten
        3. Blz. 69 Waar zijn we van
        4. Blz. 70 Trends en ontwikkelingen
        5. Blz. 71 Samenvatting realisatie beleidsmaatregelen
        6. Blz. 72 Procesverbetering
          1. Blz. 73 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 74 Verbeteren proces beheer en onderhoud RWZI's
              1. Blz. 75 We hanteren voor alle assets een uniforme werkwijze voor preventief onderhoud
        7. Blz. 76 Informatiemanagement
          1. Blz. 77 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 78 Legger & beheerregister
              1. Blz. 79 Stedelijk water data op orde
              2. Blz. 80 Natuurvriendelijke oevers
              3. Blz. 81 Walbeschoeiingen vaarwegen en overige oeverconstructies
            2. Blz. 82 Schouw met artificiële intelligentie
              1. Blz. 83 Artificiële intelligentie inzetten tijdens de schouw
        8. Blz. 84 Levenscyclus kostenmanagement
          1. Blz. 85 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 86 Kosten ontwikkelscenario's voor sifons
              1. Blz. 87 Pilot scenario analyse sifons
        9. Blz. 88 Klimaatneutraal- circulair beheer & onderhoud
          1. Blz. 89 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 90 Fossielvrij onderhoud
              1. Blz. 91 Emissievrij materieel in 2030
            2. Blz. 92 Grond-, weg- en waterwerken zijn in 2030 klimaatneutraal en circulair
              1. Blz. 93 Vertaling assets in routekaart
        10. Blz. 94 Wat heeft het gekost?
      7. Blz. 95 Opgave Waterveiligheid
        1. Blz. 96 Portefeuillehouders
        2. Blz. 97 Beleidsproducten
        3. Blz. 98 Waar zijn we van
        4. Blz. 99 Trends en ontwikkelingen
        5. Blz. 100 Samenvatting realisatie beleidsmaatregelen
        6. Blz. 101 Wat wilden we bereiken?
          1. Blz. 102 Beheer en onderhoud: Zorgplicht op orde
            1. Blz. 103 Rapportage zorgplicht
            2. Blz. 104 Memo 'Klaar voor stormseizoen'
            3. Blz. 105 Uitwerking overdracht zandige keringen
            4. Blz. 106 Toedeling oevers vaarwegen langs regionale waterkeringen
          2. Blz. 107 Beoordeling waterveiligheid van onze dijken en keringen uitgevoerd
            1. Blz. 108 Vervolgronde beoordeling primaire keringen
            2. Blz. 109 Rapportage beoordelingen regionale keringen
          3. Blz. 110 Versterken primaire keringen via het Hoogwaterbeschermingsprogramma
            1. Blz. 111 Werkwijze besluitmomenten bestuur voor dijkversterkingen
            2. Blz. 112 Circulair grondgebruik: een praktische uitwerking voor toepassing gebiedseigen grond
            3. Blz. 113 Planuitwerking Koehool - Zwarte Haan
            4. Blz. 114 Planuitwerking Zwarte Haan - Wierum
            5. Blz. 115 Planuitwerking Wierum-Paesens-Moddergat
            6. Blz. 116 Verkenning dijk- en duinversterking Schiermonnikoog
          4. Blz. 117 Herstelprogramma regionale keringen
            1. Blz. 118 We verbeteren 35 kilometer aan regionale keringen
            2. Blz. 119 Anticiperen op nieuwe ontwikkelingen en innovaties
        7. Blz. 120 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 121 Toelichting op Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 122 Investeringen
        10. Blz. 123 Toelichting op Investeringen
        11. Blz. 124 Kredietreserve HWBP
      8. Blz. 125 Opgave Watersysteem
        1. Blz. 126 Portefeuillehouders
        2. Blz. 127 Beleidsproducten
        3. Blz. 128 Waar zijn we van
        4. Blz. 129 Trends en ontwikkelingen
        5. Blz. 130 Samenvatting realisatie beleidsmaatregelen
        6. Blz. 131 Reguleren van watertekort en wateroverlast
          1. Blz. 132 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 133 Boezemplan
              1. Blz. 134 Onderzoeken of er extra gemaalcapaciteit nodig is langs de Waddenzeekust
            2. Blz. 135 Duurzaam zoetwaterbeheer
              1. Blz. 136 Afronden onderzoeksproject waterconservering hoge zandgronden.
            3. Blz. 137 Vergroten boezemberging
              1. Blz. 138 Inrichten bergingsgebied Bouwepet
              2. Blz. 139 Opleveren project Wielsicht
              3. Blz. 140 Verkennen potentiële bergingsgebieden
            4. Blz. 141 Actualisatie en realisatie wateroverlastbeleid deelsystemen
              1. Blz. 142 Actualiseren wateroverlastbeleid deelsystemen.
              2. Blz. 143 Realiseren waterberging in combinatie met andere opgaven.
            5. Blz. 144 Peilbesluiten
              1. Blz. 145 Actualiseren nota peilbeheer
              2. Blz. 146 Opstellen revisiepeilbesluiten
            6. Blz. 147 Goed functionerende en gezonde waterinfrastructuur.
              1. Blz. 148 Baggeren hoofdwatergangen en (boezem)vaarten.
            7. Blz. 149 Actieve kunstwerken
              1. Blz. 150 Gemalen reviseren, vervangen en/of amoveren
            8. Blz. 151 Peilbeheer
              1. Blz. 152 Controle op "goed peilbeheer"
        7. Blz. 153 Beschermen en verbeteren van het oppervlaktewater
          1. Blz. 154 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 155 Waterkwaliteit KRW-waterlichamen
              1. Blz. 156 Realiseren KRW maatregelen
              2. Blz. 157 Evalueren KRW
            2. Blz. 158 Waterkwaliteitsdoelen niet KRW-wateren
              1. Blz. 159 Vaststellen doelen en maatregelen met gemeenten
              2. Blz. 160 Toezicht lozingen recreatievaart
            3. Blz. 161 Zwemwater
              1. Blz. 162 Actualiseren van ongeveer vijf zwemwaterprofielen
            4. Blz. 163 Biodiversiteit
              1. Blz. 164 Bestrijding exotische waterplanten
              2. Blz. 165 Pilot Amerikaanse rivierkreeft
        8. Blz. 166 Vervullen van de maatschappelijke functie
          1. Blz. 167 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 168 Wetterskip Fryslân als waterautoriteit
              1. Blz. 169 Uitwerken visie Fryslân klimaatbestendig 2050+
              2. Blz. 170 Actualiseren beleid grondwateronttrekkingen
              3. Blz. 171 Opstellen beregeningsregeling grondwater
            2. Blz. 172 Watertoets
              1. Blz. 173 Actualiseren Leidraad watertoets
            3. Blz. 174 Gebiedsgericht werken
              1. Blz. 175 Opstellen samenwerkingsovereenkomsten GGA
            4. Blz. 176 Meer water vasthouden in de bodem
              1. Blz. 177 Werken aan waterbergend vermogen van de bodem
            5. Blz. 178 Funderingen
              1. Blz. 179 Uitvoeren Aanpak funderingsproblematiek
            6. Blz. 180 Veenweiden
              1. Blz. 181 Implementatie aanpak hoogwatercircuits
              2. Blz. 182 Uitvoeren van de gebiedsprocessen volgens Veenweideprogramma
              3. Blz. 183 Vaststellen compensatiesystematiek Veenweiden
              4. Blz. 184 Uitvoeren pilots met hogere peilen.
            7. Blz. 185 Klimaatneutraal en circulair
              1. Blz. 186 Gemalen zoveel mogelijk inzetten op momenten dat er veel, vooral duurzame stroom aanwezig is
              2. Blz. 187 Slim malen met getijdensturing
        9. Blz. 188 Wat heeft het gekost?
        10. Blz. 189 Toelichting op Wat heeft het gekost?
        11. Blz. 190 Investeringen
        12. Blz. 191 Toelichting op Investeringen
      9. Blz. 192 Opgave Waterketen
        1. Blz. 193 Portefeuillehouders
        2. Blz. 194 Beleidsproducten
        3. Blz. 195 Waar zijn we van
        4. Blz. 196 Trends en ontwikkelingen
        5. Blz. 197 Samenvatting realisatie beleidsmaatregelen
        6. Blz. 198 Afname- en transportopgave
          1. Blz. 199 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 200 Inspecties persleidingen
              1. Blz. 201 We inspecteren en vervangen persleidingen
        7. Blz. 202 Zuiveringsopgave
          1. Blz. 203 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 204 Investeringsprogramma waterketen
              1. Blz. 205 Uitvoering geven aan investeringsprogramma waterketen
            2. Blz. 206 Reduceren emissies stikstof en fosfaat
              1. Blz. 207 Opstellen reductieplan emissies
            3. Blz. 208 Reduceren microverontreiniging in afvalwater
              1. Blz. 209 Onderzoek naar de toepassing van extra nazuivering op RWZI's (4de zuiveringstrap)
            4. Blz. 210 Vaststellen toekomstvisie waterzuiveren
              1. Blz. 211 Opstellen nieuw beleid
        8. Blz. 212 Slibverwerkingsopgave
          1. Blz. 213 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 214 Opvolging slibafzetcontract
              1. Blz. 215 Bepalen hoe wij slib gaan afzetten in de toekomst
        9. Blz. 216 Duurzaamheidsopgave
          1. Blz. 217 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 218 Energiebesparingsplan per RWZI opstellen en uitvoeren
              1. Blz. 219 Nul-meting uitvoeren per rwzi locatie
            2. Blz. 220 Inzetten op terugwinnen van grondstoffen
              1. Blz. 221 Deelname aan landelijk project Kringloopsluiting Nutriënten Afvalwater en proceswater
              2. Blz. 222 Deelname aan Fries programma Sluiten Nutriënten Kringlopen van Circulair Friesland
              3. Blz. 223 Starten project SWITCH20 in Sneek
              4. Blz. 224 Verkennen toepassing nieuwe sanitatie in Leeuwarden
              5. Blz. 225 Fosfaat terugwinning uit slibas
            3. Blz. 226 Evaluatie samenwerkingsonderzoek demo-installatie PHA2Use
              1. Blz. 227 Evaluatie samenwerkingsonderzoek demo-installatie PHA2Use
        10. Blz. 228 Wat heeft het gekost?
        11. Blz. 229 Toelichting op Wat heeft het gekost?
        12. Blz. 230 Investeringen
        13. Blz. 231 Toelichting op Investeringen
      10. Blz. 232 Opgave Bedrijfsvoering
        1. Blz. 233 Portefeuillehouders
        2. Blz. 234 Beleidsproducten
        3. Blz. 235 Waar zijn we van
        4. Blz. 236 Trends en ontwikkelingen
        5. Blz. 237 Samenvatting realisatie beleidsmaatregelen
        6. Blz. 238 Relatiebeheer en huisvesting
          1. Blz. 239 inleiding
          2. Blz. 240 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 241 Zorgen voor een duurzame werkomgeving
              1. Blz. 242 Opstellen onderhoudsplan
        7. Blz. 243 Integraal informatiemanagement
          1. Blz. 244 inleiding
          2. Blz. 245 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 246 We willen toewerken naar een integrale informatievoorziening
              1. Blz. 247 Vervangen en herinrichten belangrijkste bronapplicaties
            2. Blz. 248 Voortdurend verbeteren in steeds meer digitale wereld
              1. Blz. 249 Advies over overdracht programma digitale transformatie
            3. Blz. 250 Samenwerken en inkoop van ICT-technologieën met andere waterschappen
              1. Blz. 251 Invulling geven aan samenwerking en inkoop met het Waterschapshuis
        8. Blz. 252 Personeelsmanagement
          1. Blz. 253 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 254 Competente medewerkers in een aantrekkelijke werkomgeving
              1. Blz. 255 Werken aan een goed kwantitatief en kwalitatief personeelsbestand
        9. Blz. 256 Control, financiën en inkoop
          1. Blz. 257 inleiding
          2. Blz. 258 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 259 Werkend risicomanagementproces
              1. Blz. 260 Opzetten risicomanagement
            2. Blz. 261 Een toekomstbestendig en financieel gezond waterschap
              1. Blz. 262 Herijken integraal financieel beleid
            3. Blz. 263 Versterken financiële beheersing van projecten
              1. Blz. 264 Opstellen kaders en inrichten financiële projectadministratie
            4. Blz. 265 Inkoop- en aanbestedingsbeleid laten aansluiten op visie en wetgeving
              1. Blz. 266 Actualiseren aanbestedingsbeleid
        10. Blz. 267 Compliance
          1. Blz. 268 inleiding
          2. Blz. 269 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 270 Uitvoering geven aan Baseline Basis Op Orde (BBOO) en de AVG
              1. Blz. 271 Uitvoering geven aan BBOO
        11. Blz. 272 Wat heeft het gekost?
        12. Blz. 273 Toelichting op Wat heeft het gekost?
        13. Blz. 274 Investeringen
        14. Blz. 275 Toelichting op investeringen
      11. Blz. 276 Paragrafen
        1. Blz. 277 Ontwikkelingen in het vorig begrotingsjaar
          1. Blz. 278 test
        2. Blz. 279 Incidentele baten en lasten
          1. Blz. 280 inleiding
        3. Blz. 281 Onttrekkingen aan overige bestemmingsreserves en voorzieningen
          1. Blz. 282 Weerstandsvermogen
          2. Blz. 283 Algemene reserves
          3. Blz. 284 Bestemmingsreserves
          4. Blz. 285 Toelichting op bestemmingsreserves
          5. Blz. 286 Voorzieningen
          6. Blz. 287 Toelichting op voorzieningen
        4. Blz. 288 Waterschapsbelasting en netto lasten
          1. Blz. 289 Netto lasten naar taak en opgave
          2. Blz. 290 Netto belastingopbrengsten
          3. Blz. 291 Waterschapsbelasting
          4. Blz. 292 Kwijtscheldingsbeleid
        5. Blz. 293 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          1. Blz. 294 Wettelijke voorschriften
          2. Blz. 295 Ontwikkelingen begrotingsjaar
          3. Blz. 296 Weerstandscapaciteit
          4. Blz. 297 Risico's
          5. Blz. 298 Beleid omtrent weerstandscapaciteit en risico's
          6. Blz. 299 Weerstandsratio
        6. Blz. 300 Financiering en EMU-saldo
          1. Blz. 301 Financiering
          2. Blz. 302 Treasury
          3. Blz. 303 Staat van herkomst en besteding van middelen
          4. Blz. 304 Overzicht kasstromen
          5. Blz. 305 Opbouw en verloop langlopende schuld
          6. Blz. 306 Opbouw en verloop kortlopende schuld
          7. Blz. 307 Rente langlopende financiering
          8. Blz. 308 Rente rekening courant / kasgeld rente
          9. Blz. 309 Renterisiconorm
          10. Blz. 310 Renteomslag
          11. Blz. 311 Mutaties langlopende leningen
          12. Blz. 312 Financieringsbehoefte
          13. Blz. 313 EMU-saldo
        7. Blz. 314 Verbonden partijen
          1. Blz. 315 Inleiding
          2. Blz. 316 Visie op verbonden partijen
          3. Blz. 317 Zeggenschap
          4. Blz. 318 Wetterskip Fryslân Deelnemingen BV, Leeuwarden
          5. Blz. 319 Voorzuivering Zuivelafvalwater Workum V.O.F., Leeuwarden
          6. Blz. 320 Grienskip BV, Leeuwarden
          7. Blz. 321 Energiepark Ballumerbocht BV
          8. Blz. 322 Nij Hiddum-Houw
          9. Blz. 323 Het Noordelijk Belastingkantoor, Haren
          10. Blz. 324 Het Waterschapshuis, Amersfoort
          11. Blz. 325 Fryske Utfieringstsjinst Miljeu en Omjouwing, Grou
          12. Blz. 326 De Nederlandse Waterschapsbank N.V., Den Haag
          13. Blz. 327 Vereniging Waterketen Onderzoek Noord, Glimmen
          14. Blz. 328 Centre of Expertise Watertechnology, Leeuwarden
          15. Blz. 329 Unie van Waterschappen
          16. Blz. 330 Stichting Toegepast Onderzoek Waterbeheer (STOWA), Amersfoort
          17. Blz. 331 Coöperatie Openbare Verlichting en Energie Fryslân (OVEF)
        8. Blz. 332 Bedrijfsvoering
          1. Blz. 333 Organisatieontwikkeling
          2. Blz. 334 Personeel
          3. Blz. 335 Statistische gegevens personeel
          4. Blz. 336 Informatiebeveiliging
          5. Blz. 337 Privacy en AVG
          6. Blz. 338 Rechtmatigheid
        9. Blz. 339 Wet Normering Topinkomens (WNT)
          1. Blz. 340 WNT gegevens
          2. Blz. 341 Uitkering wegens beëindiging dienstverband aan topfunctionarissen
        10. Blz. 342 Openbaarheidsparagraaf
          1. Blz. 343 Inleiding
        11. Blz. 344 Openbaarheidsparagraaf
      12. Blz. 345 Jaarrekening - Exploitatie
        1. Blz. 346 Exploitatierekening naar opgaves
          1. Blz. 347 Exploitatie naar opgaves
        2. Blz. 348 Exploitatierekening naar beleidsproducten
          1. Blz. 349 inleiding
        3. Blz. 350 Exploitatierekening naar kostendragers
          1. Blz. 351 Exploitatie naar kostendragers
        4. Blz. 352 Exploitatierekening naar kosten- en opbrengstsoorten
          1. Blz. 353 Exploitatie naar kosten- en opbrengsten
        5. Blz. 354 Investeringen - Krediet vs. realisatie
          1. Blz. 355 Overzicht kredieten versus realisatie investeringen
        6. Blz. 356 Investeringen - mutatieoverzicht kredieten
          1. Blz. 357 Mutatieoverzicht kredieten
        7. Blz. 358 Investeringen - mutatieoverzicht realisatie
          1. Blz. 359 Mutatieoverzicht realisatie
        8. Blz. 360 Begrotingsrechtmatigheid
          1. Blz. 361 Begrotingsrechtmatigheid
          2. Blz. 362 Toelichting op begrotingsrechtmatigheid
        9. Blz. 363 Te bestemmen resultaat
          1. Blz. 364 Te bestemmen resultaat
      13. Blz. 365 Jaarrekening - Balans per 31-12-2024
        1. Blz. 366 Balans Wetterskip Fryslân per 31-12-2024
        2. Blz. 367 Grondslagen
        3. Blz. 368 Toelichting op balans Activa
          1. Blz. 369 Vaste activa - Immateriële vaste activa
          2. Blz. 370 Vaste activa - Materiële vaste activa
          3. Blz. 371 Vaste activa - Financiële vaste activa
          4. Blz. 372 Vlottende activa - Voorraden
          5. Blz. 373 Vlottende activa - Uitzettingen korter dan één jaar
          6. Blz. 374 Vlottende activa - Liquide middelen
          7. Blz. 375 Vlottende activa - Kortlopende vorderingen
          8. Blz. 376 Nog vast te stellen aanslagen
          9. Blz. 377 Vlottende activa - Overlopende activa
          10. Blz. 378 Rapportage schatkistbankieren
        4. Blz. 379 Toelichting op balans Passiva
          1. Blz. 380 Eigen vermogen
          2. Blz. 381 Voorzieningen
          3. Blz. 382 Vaste schulden met een looptijd van één jaar of langer
          4. Blz. 383 Kortlopende schulden - Netto vlottende schulden < 1 jaar
          5. Blz. 384 Kortlopende schulden - Overlopende passiva
          6. Blz. 385 Verloopoverzicht vooruitontvangen subsidies
          7. Blz. 386 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
          8. Blz. 387 Garantstellingen
      14. Blz. 388 Jaarrekening - Uitvoeringsinformatie
        1. Blz. 389 Staat van materiële vaste activa
          1. Blz. 390 staat van MVA
        2. Blz. 391 Staat van vaste schulden
          1. Blz. 392 Inleiding
      15. Blz. 393 Bijlagen
        1. Blz. 394 Overzicht kostensoorten
          1. Blz. 395 inleiding
        2. Blz. 396 Sisa verantwoording
          1. Blz. 397 sisa verantwoording
        3. Blz. 398 Definities beleidsproducten
          1. Blz. 399 Definities
        4. Blz. 400 Lijst met afkortingen
          1. Blz. 401 inleiding
    2. Zoeken
    3. Publicatie bijlagen
    4. Contact
    5. PrivacyStatement
    6. Sitemap